Проєкти

ДОСЛІДЖЕННЯ СТАНУ ФУНКЦІОНУВАННЯ ТРАНСПОРТНОЇ СИСТЕМИ ТЕРНОПІЛЬСЬКОЇ МІСЬКОЇ ТЕРИТОРІАЛЬНОЇ ГРОМАДИ, ДЕМОГРАФІЧНИХ ТА ЕКОНОМІЧНИХ ПРОГНОЗІВ РОЗВИТКУ ГРОМАДИ

 

Обстеження проведене з використанням спеціально розроблених на основі Європейської класифікації транспортного потоку EURO 6 та ДСТУ 8824:2019 бланків обліку транспортних засобів, в яких зафіксовано кількість транспортних засобів з їх розподілом за типами: легкові автомобілі, вантажні (легкі, середні, важкі, автопоїзд), тролейбуси, автобуси (мікроавтобуси до 20 пас., середні до 30 пас., важкі понад 30 пас.), а також мотоцикли, велосипеди та самокати на проїзній частині.

З метою оцінювання пропускної здатності вулиць і доріг у цей же період проведено обстеження середньої швидкості транспортних потоків на перегонах між досліджуваними перехрестями. Уздовж центральної осі міста значення середньої швидкості транспортних потоків встановлено в двох напрямках, на інших ділянках – в одному.

У результаті проведеного обстеження отримано первинну інформацію:

  1. Оцінка роботи видів громадського транспорту з позиції надійності.
  2. Дослідження проблематики безпеки дорожнього руху.
  3. Інтенсивність транспортних потоків на підходах та виходах до/з перехресть;
  4. Склад транспортних потоків;
  5. Значення середньої швидкості транспортних потоків на перегонах.

НДР "Формування комплексного переліку заходів для розробки сценаріїв розвитку мобільності в Тернопільській МТГ, демографічних та економічних прогнозів розвитку громади" на замовлення Dornier Group GmbH.

З міжнародного досвіду було визначено, що вирішення типових для більшості міст проблем, пов’язаних з мобільністю, досягається шляхом застосування комплексного підходу до планування. На мобільність мешканців впливає не лише наявність відповідної транспортної пропозиції та організація дорожнього руху, а й низка інших аспектів, пов’язаних із використанням міського простору. У багатьох містах світу протягом останніх десятиліть організація міських просторів була адаптована до людських потреб з урахуванням побажань самих мешканців. Це відбулося завдяки тому, що на зміну автомобілеорієнтованим модерністським практикам містопланування прийшли практики людиноорієнтованого планування міст, головними пріоритетами якого є забезпечення умов для комфортного пересування людей, а не автомобілів. Концепція сталої мобільності передбачає, що в ієрархічній структурі використання для пересування міського простору на першому місці мають бути пішоходи, потім – велосипедисти, громадський транспорт, а на останньому – приватні автомобілі. У зв’язку з цим, лише застосування комплексного підходу створює передумови для планування міст та їх окремих територій з перспективи різних учасників міського життя, стимулюючи сталий розвиток населених пунктів. Одним з найбільш ефективних інструментів управління сталим розвитком транспортних систем міст є розробка та впровадження Плану сталої міської мобільності (ПСММ). План сталої міської мобільності – це стратегічний документ планування інтегрованого розвитку транспортної системи, направлений на задоволення потреб населення у пересуванні з урахуванням відповідного рівня якості та вимог сьогодення щодо комфортного середовища та збереження довкілля. ПСММ не є додатковим документом у галузі транспортного планування – це інтегрований план, що включає різні напрямки міського господарства, які впливають на міську мобільність.

2022 © Західноукраїнський національний університет © Кафедра транспорту і логістики © ЗУНУ